Tuesday, May 09, 2006

Poetry by R.E. Kocu


Bitter Water / Aci Su (Kocu publications, 1965)

Aci Su

girdik
gün ışığı değmemiş denize,
yattık
altımızda çakıl, kum,
üstümüzde acı su,
omuzlarımıza kadar örten,
topuklarımıza kadar çekilen
acı su,
bizi kıskanmayan büyük acı su.


from Külhan Türküleri

yavrum

gönlüm tüyleri boz, gözleri al
dağlar üstünden uçan bir kartal.
yaylalarda güheylan istiyorum:
yavrum,
seni istiyorum

gönlüm bir yarasa, gözleri kan
kanadı mehtap, sesi kehkeşan.
bilmem ki canım, ateş mi, kül mü istiyorum,
bilmem taranmış baş mı, perişan kakül mü istiyorum,
yavrum,
seni istiyorum

gönlüm yol kesen asker kaçağı,
belinde öndördünde bir ceylan bıçağı...
beni öldürecek candarma, kurşun istiyorum,
bağrıma bir bıçak da bu güzel vursun istiyorum:
yavrum,
seni istiyorum.

No comments: